Sunday, August 10, 2008

၀ဋ္




ကေလးေရ…

မင္းနဲ႔ကုိၾကား မထင္မွတ္ဘဲ ေ၀းကြာခဲ႔ရတယ္ေနာ္.

ကုိ႔ကို မင္းခ်စ္သလုိ မင္းကုိလည္း ကုိခ်စ္တာ မင္းသိပါတယ္.

ဒါေပမယ္႔ ကေလးရယ္.
ဘ၀ဆုိတာ အခ်စ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္လုိ႔ရတာမွ မဟုတ္တာ.
တကယ္ေတာ႔လည္း ကုိနဲ႔မင္းၾကားမွာ ဒါေတြကုိ အတန္တန္ေဆြးေႏြးခဲ႔ျပီးပါျပီ.
မင္း ကုိ႔ကို နားမလည္ႏုိင္တာကုိပဲ ကုိ စိတ္ပ်က္မိတာ.

ခ်စ္ခဲ႔ၾကတဲ႔ သက္တမ္းလည္း မနည္းေတာ႔ျပီပဲ.
ကုိ မင္းကုိ စခ်စ္ခဲ႔ကတည္းက မင္းလုိခ်င္တာမွန္သမွ် အရာရာလုိက္ေလ်ာေပးခဲ႔တာပဲ.
ကိုက မင္းထက္လည္း ၾကီးေတာ႔ မင္းဆုိးသမွ်ဒဏ္ ကုိခံရလည္း ခြင္႔လႊတ္နားလည္စိတ္နဲ႔ ခ်စ္ေနခဲ႔တာပါ ကေလးရယ္.
တစ္ခါတစ္ေလေတာ႔လည္း မင္းရဲ႔ မသိတတ္မႈေလးေတြေၾကာင္႔ ကုိအရွက္ရတယ္၊ စိတ္ပ်က္ရတယ္.

ၾကည္႔ေလ. ဟုိတစ္ေန႔ကပဲ ကုိ႔ရဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမိတ္ေဆြေရွ႔မွာ ေထ႔သလုိ ေငါ႔သလို စကားေတြေျပာသြားတာရယ္၊ စိတ္ေကာက္ျပီး ဆူေဆာင္႔လုိ႔ ထြက္သြားတာရယ္ေၾကာင္႔ ကုိ႔မွာ မ်က္ႏွာပူလုိက္ရတာ.

တစ္ခါလည္းမဟုတ္၊ နွစ္ခါလည္းမဟုတ္၊ ကုိဘယ္ေလာက္ပဲ ရွင္းျပ ရွင္းျပ မင္းကုိ႔ကုိ နားမလည္ႏုိင္ခဲ႔ဘူး..

ခ်စ္တာေတာ႔ ခ်စ္တာေပါ႔ ကေလးရယ္.

ဒါေပမယ္႔ အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါကုိ သိတတ္ရမယ္ေလ. လူဆုိတာ လူမႈေရး၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးဆုိတာလည္း ရွိေသးတာကုိး.

အရင္ကဆုိ ကုိ႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လည္လည္ပတ္ပတ္ ရွိခဲ႔တယ္. လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ အတူထုိင္လားထုိင္ရဲ႔၊ ရုပ္ရွင္သြားၾကည္႔လား သြားရဲ႔၊ ခရီးေတြထြက္ျဖစ္လား ထြက္ရဲ႔နဲ႔ ေပ်ာ္စရာအတိပါပဲ.

ကေလး ကုိ႔ဘ၀ထဲကုိ ၀င္လာကတည္းက ကုိလည္း ကုိ႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ သိပ္မေတြ႔ျဖစ္ေတာ႔ဘူး. အရင္လုိလည္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မေနျဖစ္ေတာ႔ဘူး.

သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာင္ ကုိ႔ကို ေျပာကုန္ၾကျပီ.

“မင္းက ေဆာ္ တစ္. ေဘာ္ ႏွစ္ ျဖစ္သြားပါျပီကြာ” တဲ႔..

ေဘာ္ဒါေတြကုိ ဘယ္လုိမွ ရွင္းျပလုိ႔မရေတာ႔ဘူး. ကုိရွင္းျပမယ္ၾကံတုိင္း သူတုိ႔က ကုိ႔ကုိ ျပံဳးျပီးေတာ႔ပဲ ျပန္ၾကည္႔ေနေတာ႔ ကုိလည္း ဘာမွ ဆက္မေျပာခ်င္ေတာ႔ဘူး.

ကုိနဲ႔ကေလးနဲ႔ အျမဲလုိလုိေတြ႔ေနရတာပဲကြာ. ဘာလုိ႔ ကုိ႔ကုိ ကုိယ္ပုိင္အခ်ိန္ေလးနည္းနည္းေလးေတာင္ မေပးခ်င္ရတာလဲ.

အဲလုိခ်ဳပ္ခ်ယ္တာေတြကုိ အခ်စ္ဆုိတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ စုျပဳံျပီး ထည္႔ထားလုိ႔မွ မရႏုိင္တာပဲ.

ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ႔ရတာေတြ မ်ားလာေတာ႔ ကုိလည္း မခံႏုိင္ေတာ႔ဘူး..

ေရရွည္မွာ ဘ၀လက္တဲြေဖာ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ထားရမယ္႔သူကုိ ကေလးကုိပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တာေပါ႔.

ဒါေပမယ႔္ ကေလးရယ္..

နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိတဲ႔၊ ဇြတ္တရြတ္ႏုိင္လွတဲ႔ မင္းရဲ႔ အျပဳအမူ၊ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြေၾကာင္႔ ကုိ မင္းကုိ ကုိ႔ရဲ႔ ဇနီးမယားေကာင္းတစ္ေယာက္အျဖစ္ မေရြးခ်ယ္ႏုိင္ေတာ႔တာ ကုိ႔ကုိ ခြင္႔လႊတ္ပါ.

ကုိလည္း ခံစားရပါတယ္.

ကေလးဖက္က ဘယ္လုိမွကုိ မေျပာင္းလဲတဲ႔ အျပင္ ပုိပုိဆုိးလာေတာ႔ ေရရွည္ကုိၾကည္႔ျပီး အခုလုိ ဆုံးျဖတ္လုိက္ရတာပါ.

ကုိလည္း မၾကာခင္ ပညာေတာ္သင္သြားရေတာ႔မယ္. ဘယ္ေတာ႔ျပန္လာျဖစ္မယ္ ဆုိတာ မသိေသးဘူး. ဒီေတာ႔ ကေလးကုိ ၾကိဳးရွည္ရွည္နဲ႔ လွန္မထားခဲ႔ခ်င္ဘူး.

ကေလးထက္ ပုိခ်စ္ရမယ္႔သူ ေတြ႔ေနလုိ႔ေတာ႔ မထင္ပါနဲ႔ေနာ္.

ကုိ႔မွာ ကေလးအျပင္ ပုိခ်စ္ရမယ္႔သူ မရွိေသးပါဘူး. ကေလးကုိ ခ်စ္ပါတယ္. ခ်စ္လုိ႔လည္း ခုလုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆုံးျဖတ္လုိက္ရတာပါ.

ငိုပါကေလးရယ္. ကုိ႔ကုိ ထုပစ္၊ ရုိက္ပစ္လုိက္စမ္းပါ.

အခ်ိန္ဆုိတာ သမားေတာ္ပဲေလ. အခ်ိန္တန္ေတာ႔လည္း ကုိတုိ႔ေတြ ေ၀ဒနာေတြ ရင္႔က်က္ျပီး ဘ၀ခရီးလမ္းကုိ ကုိယ္စီကုိယ္ငွ ဆက္ေလွ်ာက္ၾကရဦးမွာပဲ.

ကေလးနဲ႔ကုိနဲ႔ လက္တဲြဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ႔ေပမယ္႔ ကုိဟာ ကေလးရဲ႔ မိတ္ေဆြေကာင္းအျဖစ္ အျမဲရွိေနမွာပါ.

ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႔ပါေစေနာ္ ကေလး…

ေလယာဥ္ေပၚကေန ျမင္ေနရတဲ႔ တိမ္စုိင္ထုၾကီးေတြကုိ ၾကည္႔ရင္း ကုိ သစၥာဆုိခဲ႔ပါတယ္.

ကုိ မင္းကုိ သိပ္ခ်စ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္ ကေလးရယ္…

မင္းကုိ ကုိ႔ထက္ ပုိျပီး လုိက္ေလ်ာ အနစ္နာခံတတ္၊ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္ထက္ မိသားစုဘ၀ကုိ ပုိျပီး အေလးထားတတ္တဲ႔ ေယာက်ၤားေကာင္း ေယာက်ၤားျမတ္နဲ႔ ေပါင္းဖက္ခြင္႔ ရပါေစလုိ႔ ကုိ အျမဲဆုေတာင္းေပးေနမယ္ေနာ္.

ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႔ပါေစ ကေလးရယ္..

ကုိ မင္းကုိ သိပ္ခ်စ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္…






ဗ်ာ..

မ…

တကယ္ေျပာေနတာလားဟင္

ေနာက္ေနတာလုိ႔ ေျပာလုိက္စမ္းပါ မ ရယ္.

ေနာ္. ေက်းဇူးျပဳျပီး ေနာက္ေနတာပါလုိ႔ ေျပာပါ မရယ္..

ဘာလဲဗ်ာ…

ဘယ္လုိလုပ္လုိက္တာလဲ..

ကၽြန္ေတာ္ မ ကုိ ဘယ္ေလာက္ထိ ခ်စ္တယ္ဆုိတာ မသိဘူးလား.
သိလ်က္နဲ႔ တမင္ ခ်ိဳးတာလား မ ရယ္.
ရက္စက္လုိက္တာ.

မင္းနဲ႔ငါ ေရရွည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးကြာတဲ႔
ဒီစကားတစ္ခြန္းတည္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ ခ်စ္ျခင္းတရားေတြအကုန္လုံး ေရစုန္ေမွ်ာပစ္လုိက္လုိ႔ရလားဟင္ မ.
ေျဖပါဦး မရယ္..

ကၽြန္ေတာ္ မ အေပၚကုိ ဘာေတြ မေကာင္းတာ ရွိခဲ႔ဖူးလုိ႔လဲ.
မ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ၾကားမွာ အားလုံး အဆင္ေျပပါတယ္. ေယာက်ၤားေလးကိစၥ မပတ္သက္လာသေရြ႔ေပါ႔.

ဟုတ္တယ္ဗ်ာ. မ ကုိ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မခ်ဘူး.
မ ကုိ လုိက္ေနတဲ႔ လူေတြ အမ်ားၾကီးထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္ မ ရဲ႔ အခ်စ္ကုိ ရွားရွားပါးပါး ပိုင္ဆုိင္ခြင္႔ရထားရတာ.

ကၽြန္ေတာ္ မ ကုိ သိပ္ခ်စ္တယ္. တန္ဖုိးထားတယ္. ျမတ္ႏုိးတယ္.
မ ျဖစ္ခ်င္တာမွန္သမွ် လုိက္ေလ်ာဖုိ႔ အသင္႔ပဲ.
ဒါေပမယ္႔ ေယာက်ၤားေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ႔ မရဘူး. ကၽြန္ေတာ္ မ ကုိ စိတ္မခ်ဘူး
ဟုိတစ္ေန႔ကဆုိရင္ပဲ ၾကည္႔ေလ.
မ ရဲ႔ ရုံးက အထက္လူၾကီးဆုိတဲ႔ အဲဒ႔ီလူကုိ နည္းနည္းမွ ၾကည္႔မရဘူး.
မ ကုိၾကည္႔တဲ႔ မ်က္လုံးေတြကို ကၽြန္ေတာ္သိတယ္.

ေယာက်ၤားေလးေတြအေၾကာင္း ေယာက်ၤားေလးေတြပဲ အသိဆုံးပါဗ်ာ.
သူဘယ္ေလာက္ပဲ ရုိးသားပါတယ္. လူၾကီးလူေကာင္းဆန္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာေျပာ မ ေဘးနားမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္လုံး ရွိေနတာကုိေတာင္ အေရးမလုပ္ဘဲ မကုိ စိုက္ၾကည္႔ျပီး တဟဲဟဲနဲ႔ သြားျဖဲေနတာ တစ္စက္ကေလးမွ ၾကည္႔လုိ႔ကုိမရဘူး.

မ ကုိ အတန္တန္ သတိေပးခဲ႔ဖူးပါတယ္. ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ႔လူၾကီးကုိ မၾကိဳက္ဘူးလုိ႔လည္း ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္းပဲ ေျပာခဲ႔ဖူးတယ္.
မ ကလည္း မမုိက္ပါဘူးဗ်ာ. ကၽြန္ေတာ္႔ကုိက်ေတာ႔ လူမႈေရးနားမလည္ဘူးေလး ဘာေလး ညာေလးနဲ႔. သူ႔လူၾကီးကုိပဲ အေကာင္းေျပာတယ္.

မိတ္ေဆြဆုိလည္း မိတ္ေဆြလုိေနေပါ႔. ဘာလဲဗ်ာ.
ခုေတာ႔ ေျပာတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ပဲ အလြန္ျဖစ္ရတယ္.
ၾကာၾကာေနရင္ သူ႔ကုိ ဆဲြထုိးမိမွာစုိးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထထြက္သြားတာ.
ရိုင္းခ်င္လည္းရိုင္းသြားမွာေပါ႔. မသိဘူးဗ်ာ…

ေနာက္တစ္ေန႔ မ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေတြ႔ေတာ႔ မ ကၽြန္ေတာ္႔ကို အရမ္းဆူတယ္ေနာ္.
ဘယ္ေလာက္ထိ မ်က္ႏွာပ်က္ရတဲ႔ အေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္အလုိက္ကန္းဆုိး မသိတတ္တဲ႔အေၾကာင္း တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ေျပာရင္း ဆူတယ္.

၀မ္းနည္းလုိက္တာ မရယ္.

ကၽြန္ေတာ္႔ကုိ ဆူေနတဲ႔ မ ကုိၾကည္႔ရင္း ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာ ငိုေနခဲ႔ရတယ္ဆုိတာ မ ဘယ္တုန္းကမွ မသိခဲ႔ပါဘူး. သိဖုိ႔လည္း ၾကိဳးစားမွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္သိေနပါတယ္.

ကၽြန္ေတာ္႔ သိကၡာေတြ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔မႈေတြကုိ သ၀န္တုိစိတ္က အႏုိင္ယူသြားလုိ႔ပါ မ ရယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္ခ်င္ေပမယ္႔လည္း ေျပာမထြက္ေတာ႔ပါဘူး.

ရင္ထဲမွာ အလုံးၾကီးတစ္ေနသလုိ ခံစားရတယ္.
တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္႔ကုိ အျမဲ အလုိလုိက္တတ္တဲ႔ မ အခုတေလာ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဆူတယ္၊ ေငါက္တယ္၊ စိတ္ပ်က္တဲ႔ အမူအရာေတြျပတယ္ေနာ္.

ေနာက္ဆုိရင္ မ ဘာပဲ လုပ္လုပ္ ကၽြန္ေတာ္မတားေတာ႔ပါဘူး.
မ ရဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဒီတစ္ပတ္ ရုုပ္ရွင္ၾကည္႔မယ္၊ ယုဇနပလာဇာသြားမယ္ဆုိေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကုိ လုိက္ခဲ႔ပါလားလုိ႔ ေမးေဖာ္မရတဲ႔ မ ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည္႔ရင္း ငိုခ်င္သလုိလုိ ျဖစ္လာလုိ႔ ၾကိဳးစားထိန္းခ်ဳပ္ရင္း ေခ်ာင္းေတြေတာင္ သီးလာခဲ႔ရတယ္.

မ သူငယ္ခ်င္းေတြက မ ကုိ ဘာေတြ ေျပာလဲေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး. ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေတြ႔ရင္ မ စိတ္ပ်က္တဲ႔စကားေတြ ေျပာတယ္ေနာ္.

မ ရယ္. ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မနဲ႔ ေတြ႔ရတဲ႔ အခ်ိန္ေတြ နည္းလြန္းလုိ႔ပါ. မၾကာခင္ဆုိ မ ပညာေတာ္သင္ သြားရေတာ႔မွာ. ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မ နဲ႔ အၾကာၾကီး ခဲြေနရေတာ႔မွာ.

ေတြ႔ခြင္႔ရတဲ႔ အခ်ိန္ေလးေတြမွာ မ နားမွာ ကၽြန္ေတာ္ အျမဲရွိေနခ်င္တာ ကၽြန္ေတာ္႔အျပစ္လား မရယ္…

ခုေတာ႔ မသြားခင္ေလး ကၽြန္ေတာ္႔ကို အသည္းခဲြသြားခဲ႔တယ္.

“ခ်စ္သူအေနနဲ႔ သိပ္ကုိေကာင္းမြန္ခဲ႔ပါတယ္. ဘ၀လက္တဲြေဖာ္အေနနဲ႔ေတာ႔ မဆုံးျဖတ္ရဲဘူး” တဲ႔.

ဘယ္လုိခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ဘယ္လုိေျပာလုိက္တာလဲ မ ရယ္.

ေနာက္ေနတာလားလုိ႔ ျပန္ၾကည္႔မိေတာ႔ မ ပုံစံက တကယ္႔ကုိ ေလးနက္ တည္ျငိမ္ေနခဲ႔တယ္.

ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္တဲ႔ စကားေတြ မ ရဲ႔ ေခါင္းတစ္ခ်က္ အယမ္းမွာ ေလထဲ လြင္႔၀ဲလုိ႔ ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ႔ရျပီေနာ္.

မ ရယ္…

ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ခ်စ္ပါတယ္.

ကၽြန္ေတာ္ မ ကုိ သိပ္ခ်စ္ပါတယ္.

ေလယာဥ္ကြင္းထဲအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္႔လက္ထဲ ထုိးထည္႔ေပးလုိက္တဲ႔ စာေလးတစ္ေစာင္ရယ္၊ “ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ျမင္ပါေစေနာ္” လုိ႔ ခပ္တုိးတုိး ဆုေတာင္းေပးသြားတဲ႔ အသံေလးရယ္နဲ႔
ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ ေလာကၾကီးနဲ႔ အဆက္အသြယ္ျပတ္ခဲ႔ရတယ္.

ေလယာဥ္ကြင္းထဲကေန ေကာင္းကင္ယံထဲ ထုိးတက္သြားတဲ႔ မုိးျခိမ္းသံၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္ ယုိင္လဲသြားခဲ႔ရတယ္.

ေဘးက သူငယ္ခ်င္းက ပုခုံးစြန္းကုိ ထိန္းကိုင္လုိ႔ “သြားၾကရေအာင္ သူငယ္ခ်င္း” လုိ႔ ေျပာလုိက္ခါမွ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ကုိင္ဆုပ္ထားတဲ႔ ၀ရန္တာလက္တန္းကုိ လက္လႊတ္လုိ႔ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ျပန္လာခဲ႔ရတယ္.

ေလယာဥ္ကြင္းထဲကအထြက္ ကားေပၚကေန ေနာက္ျပန္လွည္႔ၾကည္႔ရင္း မ လုိက္ပါသြားတဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးကုိ ျမင္လုိျမင္ျငား ေ၀၀ါးေနတဲ႔ မ်က္၀န္းအစုံက လုိက္ရွာေနမိေသးတယ္.

သိပ္ခ်စ္တယ္ မ ရယ္.

သိပ္ခ်စ္တယ္.

ကၽြန္ေတာ္႔ထက္မပုိရင္ေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္႔ေအာက္ မေလ်ာ႔တဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားေတြ ေပးစြမ္းႏုိင္တဲ႔ ဘ၀လက္တဲြေဖာ္ကုိ မ ရွာေတြ႔ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ရင္နာနာနဲ႔ပဲ ဆုေတာင္းေပးလုိက္တယ္ေနာ္ မ.

တစ္သက္လုံးလြမ္းေနမွာပါ မ ရယ္…

<သွ်င္ေနမင္း>

1 comment:

layma said...

လည္တတ္တဲ့ သေဘာကို ဖတ္ရင္း.. အႀကီးေတြက အငယ္ေတြကို သိပ္နိုင္စားတာပဲလို ့ ေကာက္ခ်က္ဆြဲသြားတယ္..။