မဖတ္ျဖစ္တာ ၾကာျပီျဖစ္တဲ႔ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႔ "မဃေဒ၀လကၤာသစ္ၾကီး" ကုိ ဒီေန႔ ျပန္ဖတ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္.
အဲဒီ႔အထဲကမွ နွစ္သက္မိတဲ႔ စာပုိဒ္တစ္ခ်ိဳ႔ကုိ စကားေျပျပန္ျပီး တင္ျပေဆြးေႏြးလုိက္ပါတယ္.
ေနာင္ကုိလည္း မၾကာမၾကာ စာေကာင္းေပမြန္ေလးေတြကုိ ဆက္လက္ေ၀မွ် ေဆြးေႏြးသြားပါဦးမယ္.
သူ႔ကုိခ်ီးေျမွာက္၊ ကုိယ္႔ဂုဏ္ေျမာက္၏၊ ယြင္းေဖာက္အလုိ၊ ၀န္မတုိႏွင္႔၊ သူ႔ကုိဂုဏ္ႏွိမ္႔၊ကုိယ္႔ဂုဏ္နိမ္႔၏၊ စည္းစိမ္အရာ၊ သူ႔ခ်မ္းသာ၌၊ ဣသာမျပဳ၊ ၀မ္းေျမာက္ရႈေလာ႔၊ (ပုိဒ္ေရ ၁၈၅)
သူတစ္ပါးကုိ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိတတ္သူသည္ မိမိ၏ ဂုဏ္သတင္းလည္း ပိုမုိျမင္႔မားလာတတ္၏။ မနာလုိ၀န္တုိျခင္း၊ ဂုဏ္သတင္းညိႈးႏြမ္းေစရန္ မဟုတ္မွန္ လုပ္ၾကံလီဆယ္၍ ေျပာဆုိႏွိမ္႔ခ်တတ္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ဖ်က္ဆီးေနသူမ်ားႏွင္႔တူ၏။ သူတစ္ပါး၏ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ပညာဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္း၌ ဣသာမစၦရိယစိတ္ မပြားမ်ားဘဲ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မုဒိတာပြားသင္႔လွေပ၏။
ဗာလအလုိ၊ သ၀န္တုိႏွင္႔၊ ကုိယ္ကုိေထာင္လႊား၊ အျမတ္ထား၍၊ သူ႔အားႏွိမ္႔ခ်၊ ျပဳတတ္ၾကမူ၊ မလွက်ိဳးမဲ႔၊ ဂုဏ္ခ်ိဳ႔တဲ႔လ်က္၊ ကဲ႔ရဲ႔ေဘးဒဏ္၊ ကုိယ္ကုိျပန္ျပီး၊ ဧကန္မုခ်၊ ဒုကၡကုိယ္မွာ၊ ေရာက္တတ္စြာခဲ႔…. (ပုိဒ္ေရ ၂၀၃)
သူယုတ္မာ၊ သူမုိက္တုိ႔သည္ မနာလုိ သ၀န္တုိစိတ္ ၾကီးစြာျဖစ္သျဖင္႔ မိမိကုိယ္ကုိသာ အထူးအျမတ္ထားတတ္၍ သူတစ္ပါးအား ႏွိ႔မ္ခ်ေျပာဆုိ စကားတင္းဆုိတတ္ၾက၏။ ထုိသု႔ိျပဳျခင္းသည္ မည္သူ႔ကုိမွ် အက်ိဳးမမ်ားေစသည္႔အျပင္ မနာလုိိစိတ္ျဖစ္သူ လူမုိက္ကုိသာ ျပန္လည္ေလာင္ကၽြမ္း ဂုဏ္သိကၡာညိႈးႏြမ္းလ်က္ ဒုကၡေရာက္ေစတတ္၏။
ရထားစက္ဟုန္၊ လည္သုန္သုန္ကုိ၊ မတုန္မလႈပ္၊ တည္ေစခ်ဳပ္သုိ႔၊ ဟုပ္ဟုပ္အမ်က္၊ ေကာဓစက္ကုိ၊ ဥာဏ္လက္သိမ္းအုပ္၊ လည္မလႈပ္ေအာင္၊ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ျငား၊ ထုိသူ႔အားလွ်င္၊ ဘုရားတကာ၊ အရိယာတုိ႔၊ လြန္စြာ မျငီး၊ ဘ၀ဂ္တီးေအာင္၊ ေကာင္းခ်ီးေခၚျပဳ၊ သာဓုထပ္မွ်၊ ခ်ီးမြမ္းၾက၏။ (ပုိဒ္ေရ ၂၃၄)
အရွိန္ျပင္းစြာ လည္ပတ္ေနေသာ ရထားဘီးကုိ ရပ္တန္႔သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သကဲ႔သုိ႔ ပညာရွိသူသည္လည္း မိမိ၌ျဖစ္ေသာ ေဒါသကုိ မလႈပ္မယွက္ႏုိင္ေအာင္ ဇက္မွကုိင္၍ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရာ၏။ ထုိသုိ႔ေသာ ပညာရွိပုဂၢိဳလ္ကုိ ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ ေကာင္းခ်ီးဩဘာေပး၍ သာဓုေခၚကာ ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳတတ္ၾကေပ၏။
ေလာဘေဒါသ၊ ေမာဟအဟုန္၊ ဆတ္ဆတ္ခုန္၍၊ သည္းတုန္အူလႈိက္၊ မမူထုိက္ရွင္႔၊ သူမုိက္သေဘာ၊ စရိုက္ေျပာလ်က္၊ ကုေဒၶါဓမၼံ နဇာနာတိ၊ အစရွိသား၊ ပါဠိေဒသနာ၊ ေဟာမိန္႔မွာတုိင္း၊ မွန္စြာစင္စစ္၊ ေဒါသျဖစ္က၊ က်ိဳးျပစ္တရား၊ မသိျငားဘူး။ (ပုိဒ္ေရ ၂၃၄)
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဟူေသာ အကုသုိလ္တရားမ်ား၏ ေရွ႔ေဆာင္မႈျဖင္႔ အရာရာကုိ မုိက္မဲစြာ မဆုံးျဖတ္ရာ။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔သည္႔အတုိင္း အမ်က္ေဒါသသည္ မည္သည္႔အရာကုိမွ် မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ဘဲ ပရမ္းပတာ ျပဳတတ္၏၊ အမွန္တကယ္ ေဒါသျဖစ္ပါက အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆုိးကုိ မစဥ္းစားမခ်င္႔ခ်ိန္ႏုိင္ေတာ႔ဘဲ လဲြမွားစြာ ဆုံးျဖတ္လုပ္ကိုင္တတ္၏။
မူနည္ယုတ္မာ၊ ၾကမ္းၾကဳတ္စြာျဖင္႔၊ ဣသာသေဘာ၊ ျပန္႔ေျပာမ်ားသူ၊ ေခြးနွင္႔တူ၏၊ ေခြးဟူတုံက၊ လွမလွႏွင္႔၊ ဟီနဥကၠ႒္၊ ယုတ္ျမတ္လူရွင္၊ ပ်ိဳအုိသြင္လည္း၊ ျမင္ျမင္သမွ်၊ သြားကုိျပ၍၊ ေဒါသမ်က္ဆူ၊ ဟိန္းျငဴစူ၏။ (ပုိဒ္ေရ ၂၃၅)
စိတ္သေဘာထား ယုတ္မာေကာက္က်စ္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္သူမ်ားသည္ ေခြးနွင္႔တူ၏။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ ေခြးသည္ ရုပ္အဆင္းလွသူ၊ မလွသူ၊ ယုတ္ညံ႔သူ၊ ျမင္႔ျမတ္သူ၊ ပ်ဳိသူ၊ အုိသူဟူ၍ မေရြးဘဲ ေတြ႔သမွ်လူကုိ သြားကုိျဖဲျပ၍ ေဒါသျဖင္႔ ေဟာင္တတ္၊ ျငဴစူတတ္ေသာေၾကာင္႔ပင္ ျဖစ္၏။
ေလာင္ျခစ္ပြက္ဆူ၊ မ်က္ထြက္သူကုိ၊ တုံ႔မူအမ်က္၊ ျပန္မထြက္က၊ ေအာင္ခက္ႏိုင္ခဲ၊ စစ္ေျမထဲ၀ယ္၊ ေအာင္ပဲြရသည္၊ သူဟုမည္ရွင္႔၊ မၾကည္စိတ္စက္၊ အမ်က္ထြက္သူ၊ ထိုသည္႔သူႏွင္႔၊ အတူျပန္လ်က္၊ မ်က္မာန္ထြက္ေသာ္၊ ေရွ႔ထက္ေနာက္လူ၊ မုိက္ေသာဟူ၏။ (ပုိဒ္ေရ ၂၆၃)
ကိုယ္႔အေပၚ အမ်က္ေဒါသႏွင္႔ ဆက္ဆံေျပာဆုိ တုိင္းထြာဆဲေရးလာသူကုိ တုံ႔ျပန္၍ အမ်က္ေဒါသ ခုိက္ရန္မျဖစ္ပြားသူသည္ စစ္ေျမျပင္၌ ေအာင္ပဲြရသူႏွင္႔ တူ၏။ ထုိကဲ႔သုိ႔မဟုတ္ဘဲ အမ်က္ထြက္သူကုိ ျပန္လည္အမ်က္ထြက္သူသည္ ပိုမို၍ မုိက္မဲေသာသူသာ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။
က်ိဳးျပစ္မသိ၊ မရွိဥာဏ၊ မုိက္၀ါဒႏွင္႔၊ လူ႔ဗာလမ်ိဳး၊ လေနမုိးကုိ၊ မ်က္ျငိဳးျငဴစူ၊ ဆဲေရးမူလည္း၊ ဆဲသူလူႏြမ္း၊ သြမ္းသာသြမ္း၏၊ သြားလမ္းအညီ၊ ရာသီပကၡ၊ ကာလမေရြ႔၊ သာေလ႔ပူေလ႔၊ ရြာျမဲေလ႔တုိင္း၊ ျပကေတ႔အရုိး၊ လေနမုိးတုိ႔၊ ႏြမ္းညိႈးဂုဏ္၀ါ၊ ဘယ္ပ်က္ရာလိမ္႔။ (ပုိဒ္ေရ ၂၆၃)
ပညာမဲ႔ေသာ လူမုိက္လူယုတ္တုိ႔သည္ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အဆုိးအျပစ္တုိ႔ကို နားမလည္ဘဲ ေကာင္းကင္ထက္တြင္ သြားလာေနေသာ လ၊ ေန၊ မုိးတုိ႔ကုိ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ျပီး ဆဲေရးတုိင္းထြာေနေသာ္လည္း ဆဲသူသာ ေမာပန္းျပီး လူမုိက္လူသြမ္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရ၏။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ လ၊ေန၊ မုိးတုိ႔သည္ ၄င္းတုိ႔အား ကဲ႔ရဲ႔ သျဂိဳဟ္ျခင္းကုိ ဂရုမထားဘဲ မိမိတုိ႔၏ ရာသီဓမၼတာ ဓေလ႔ထုံးစံအတုိင္း သာျမဲသာ၊ ပူျမဲပူ၊ ရြာျမဲရြာပင္ ျဖစ္၍ ၄င္းတုိ႔၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ မည္သုိ႔မွ် မထိခုိက္ႏိုင္ေခ်။
ပဋိဃာတ္မ်ိဳး၊ ရန္မပ်ိဳးႏွင္႔၊ ရန္ျငိဳးမထား၊ တရားေမြ႔ညက္၊ ေမတၱာသက္၍၊ ရန္ဖက္မမူ၊ ေရးမယူက၊ ရန္သူမျဖစ္၊ ခ်စ္ထက္ခ်စ္၏။ (ပုိဒ္ေရ ၃၁၈)
ေဒါသတရား ေရွ႔ထားျပီး တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး ရန္စမပ်ိဳးသင္႔၊ ရန္ျငိဳးလည္း မထားသင္႔။ တရားေတာ္၌ ေမြ႔ေလ်ာ္လ်က္ မည္သူ႔ကုိမွ် တု႔ံျပန္ရန္ျငိဳး မထားပါႏွင္႔။ ထုိသု႔ိ ရန္ကုိ ရန္ခ်င္း မတုံ႔ႏွင္းေသာ္ မိမိသည္ ထုိသူ၏ ရန္သူမျဖစ္သည္သာမက မိမိကုိပင္ ပိုမိုၾကည္ညိဳေလးစားေပလိမ္႔မည္။
ခင္မင္ေလးစားလ်က္
ရန္ေအာင္
No comments:
Post a Comment