အဘြားမ်က္ႏွာကမူ ၾကည္လင္၀င္းပေနေလသည္။ အဘြားတုိ႔ အိမ္ျခံ၀င္းက အေတာ္အသင္႔ က်ယ္သည္။ အိမ္၏ အေနာက္ဖက္တြင္ အေဖ႔ညီ၊ အဘြား၏ ဒုတိယသားႏွင္႔ သူ႔မိသားစုတုိ႔က အိမ္တစ္လုံး သက္သက္ ခဲြေနၾကသည္။ အိမ္၏ ေတာင္ဖက္တြင္ အေဖ႔ညီမ၊ အန္တီေပါမယ္ႏွင္႔ သူတုိ႔မိသားစုေနသည္႔ တဲေလးတစ္လုံး ရွိသည္။ ၀င္းေလးထဲတြင္ မန္က်ည္းပင္ရွိသည္၊ ထေနာင္းပင္ရွိသည္။ ေဘာစကုိင္းပင္မ်ား ရွိသည္။ ယခင္က ျခံ၀င္းအလယ္တြင္ ဥသွ်စ္သီးပင္ တစ္ပင္လည္း ရွိခဲ႔ဖူးသည္။ အေဖဦးစီးျပဳလုပ္သည္႔ ရွင္ျပဳရဟန္းခံ နားသမဂၤလာပဲြကုိ ဒီျခံ၀င္းေလးထဲမွာပဲ မ႑ပ္ထုိးျပီး ျခိမ္႔ျခိမ္႔သဲ က်င္းပခဲ႔ဖူးသည္။ ထုိစဥ္က မ႑ပ္ထုိးရာတြင္ ေနရာမလြတ္သည္ႏွင္႔ ဥသွ်စ္ပင္ကုိ ခုတ္ပစ္လုိက္ရသည္။
အေဖ႔ညီမ နာမည္က ေဒၚခင္လွ။ သူက ေမြးခ်င္းမ်ားထဲတြင္ အငယ္ဆုံးလည္း ျဖစ္၊ အပ်ိဳၾကီးလည္းျဖစ္ျပီး အဘြားႏွင္႔ တစ္အိမ္တည္း အတူတူေနသည္။ ယခင္ သမ၀ါယမေခတ္ေကာင္းစဥ္က ရြာတြင္ရွိသည္႔ တစ္ဆုိင္တည္းေသာ သမ၀ါယမဆုိင္မွ တစ္ဦးတည္းေသာ ၀န္ထမ္းလည္း ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ႔ ၀မ္းတြင္းသဲေတာထြက္ ပုဆုိးေလးမ်ားကုိ ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာဖက္ လွည္႔ေရာင္းျပီး အျပန္တြင္ ေအာက္ျပည္ထြက္ ကုန္ပစၥည္း အေျခာက္အျခမ္းေလးမ်ားကုိ ရြာသို႔ ျပန္သယ္လာေလ႔ ရွိသည္။ အန္တီခင္လွကုိ သူတုိ႔ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္က အန္တီဟုပဲ ေခၚေလ႔ရွိၾကသည္။
အဘြားက ညစာစားျပီးမွ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားရန္ အေမ႔ကုိ ေအာ္ေျပာေနသည္။
“ဒီအခ်ိန္ဆုိ ဘုရား၀တ္တတ္ခ်ိန္ ျဖစ္ေနျပီ။ ထမင္းေလးဘာေလး စားျပီးမွ ေအးေအးေဆးေဆး သြားၾကေပါ႔…”
အဘြားအသက္အေတာ္ၾကီးပါျပီ။ အသံတုန္တုန္၊ ေျခေတြလက္ေတြ တုန္တုန္ယင္ယင္ျဖင္႔ စကားကုိ တစ္လုံးခ်င္း အားယူေျပာေနေသာ အဘြားသည္ သူတုိ႔ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ကုိ အေတာ္ခ်စ္သည္။ ရြာကုိေရာက္တုိင္း အဘြားက်ိဳေပးသည္႔ ႏြားႏုိ႔စစ္စစ္ႏွင္႔ အန္တီခ်က္သည္႔ အညာပဲဟင္းကုိ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ စားျဖစ္သည္။ မေရာက္တာ ၾကာျပီ ျဖစ္ေသာ အဘြား၏ အိမ္အုိေလးသည္ သူ႔အတြက္ေတာ႔ ပကတိ မေျပာင္းလဲဘဲ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ ေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
အဘြား၏ အိမ္ေလးသည္ သက္ကယ္မုိး ႏွစ္ထပ္တဲအိမ္ေလး ျဖစ္သည္။ အိမ္ေအာက္ထပ္တြင္ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း ေအးေအးလူလူ နားေနႏုိင္ဖုိ႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အညာေန၏ အပူဒဏ္ကုိ ေရွာင္ႏုိင္ရန္လည္းေကာင္း ၊ ဧည္႔သည္မ်ားကုိ ဧည္႔ခံ စကားေျပာရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ကြပ္ပ်စ္ေလးတစ္ခု၊ စားပဲြေလးတစ္လုံးႏွင္႔ ခုံတန္းလ်ားေလး တစ္ခု ခ်ထားသည္။ ျပီးေတာ႔ အဘြားထုိင္ေလ႔ရွိသည္႔ ၀ါးျဖင္႔ ျပဳလုပ္ထားေသာ ပက္လက္ကုလားထုိင္ေလး တစ္လုံးရွိသည္။ စားပဲြခုံေလး၏ ညာဖက္တြင္ ယက္ကန္းစင္ေလးတစ္ခု ရွိသည္။ အဘြားက သူငယ္စဥ္က အေဖတုိ႔ ၀တ္သည္႔ ပုဆုိးမ်ားကို သူကုိယ္တုိင္ ယက္လုပ္ခဲ႔သည္ဟု ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာျပခဲ႔ဖူးသည္။ ယခုေတာ႔ ယက္ကန္းစင္ေလးလည္း အေရာင္အဆင္း မဲြေျခာက္လ်က္၊ ပင္႔ကူမွ်င္မ်ား သြယ္တန္းလ်က္ အိမ္ေအာက္ဖက္ ေထာင္႔ေလးတစ္ေနရာတြင္ ငုိက္ျမည္းေနခဲ႔သည္မွာ အေတာ္ၾကာေလျပီ။
ယက္ကန္းစင္ေလး၏ ေနာက္ဖက္တြင္ ခ်ည္ငင္ ရစ္လုံးေလးတစ္ခု ေထာင္ထားသည္။ ရြာတြင္ ဗုိင္းငင္သည္ ေျပာေလ႔မရွိ၊ ခ်ည္ငင္သည္ဟုသာ ေျပာေလ႔ရွိသည္။ ခ်ည္ငင္စက္ကေလးကေတာ႔ ယခုထိ အသုံး၀င္ေနေသးပုံေပၚသည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ ေလာေလာလတ္လတ္ ငင္ထားပုံရသည္႔ ခ်ည္လုံးေလးမ်ားထည္႔ထားေသာ ျခင္းေလးကုိ ေဘးနားတြင္ ေထာင္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ ရြာတြင္ မိမိတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ ယက္ကန္းမရက္ ေတာ႔သည္တုိင္ ခ်ည္ငင္စက္ကေလးမ်ားကေတာ႔ အိမ္တုိင္းလုိလုိတြင္ ရွိတတ္ၾကသည္။ ခ်ည္ရစ္လုံးတစ္လုံးလွ်င္ အဖုိးအခ မည္ေရြ႔မည္မွ် စသည္ျဖင္႔ အငွားခ်ည္ငင္ေလ႔ ရွိၾကသည္။
အိမ္ေအာက္ထပ္ အဘြားအိပ္ခန္းေအာက္ တည္႔တည္႔ေလာက္တြင္ ပစၥည္းေဟာင္းမ်ား သုိေလွာင္ထားေသာ စတုိခန္းေလးတစ္ခု ရွိသည္။ က်ိဳးပဲ႔ေနသည္႔ ခ်ည္ငင္စက္ အေဟာင္းေလးမ်ား၊ ခ်ည္ရစ္လုံးအပဲ႔မ်ား၊ ျခင္းေတာင္းမ်ား၊ အိတ္အေဟာင္းမ်ား၊ ကုလားထုိင္ အက်ိဳးအပဲ႔မ်ားကုိ ထည္႔ထားေလ႔ရွိသည္။ ထုိပစၥည္းမ်ားကုိ လႊင္႔ပစ္ရန္ ေျပာသည္႔အခါတုိင္း အဘြားက “ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ အမွတ္တရ ပစၥည္းေတြဟဲ႔” ဟု ျပန္ေျပာေလ႔ ရွိသည္။
အေပၚထပ္တြင္ အခန္းႏွစ္ခုသာ ဖဲြ႔ထားသည္။ အိပ္ခန္းေလးတစ္ခန္းႏွင္႔ ဧည္႔ခန္းတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ဧည္႔ခန္းဟု ဆုိရမည္ထက္ အခန္းက်ယ္ဟုသာ ေခၚလွ်င္ ပုိမွန္မည္ ထင္သည္။ ဘုန္းၾကီးဆြမ္းကပ္လွ်င္၊ တရားနာလွ်င္ ဒီအခန္းေလးက ေၾကးစည္သံေလး တညံညံ၊ ေရစက္ခ်သံေလး တေတာက္ေတာက္ျဖင္႔ တင္႔တယ္၀င္႔ၾကြားေနတတ္သည္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ဧည္႔သည္မ်ား ညဥ္႔အိပ္ညဥ္႔ေန လာေရာက္လွ်င္မူ ဒီအခန္းေလးက ေစာင္ေတြ၊ ျခင္ေထာင္ေတြျဖင္႔ ဟုိတယ္အေသးစားေလး ျဖစ္ေနတတ္ျပန္သည္။
အထဲမွ အိပ္ခန္းေလးတြင္မူ သနပ္ခါးတုံးေလးမ်ား၊ ေက်ာက္ျပင္ေလးတစ္ခု၊ မွန္ေလးတစ္ခ်ပ္၊ ေပါင္ဒါဘူးေဟာင္း ေလးမ်ား၊ အာခ်ီမိတ္ကပ္ဘူးခြံေဟာင္းေလးမ်ား ႏွင္႔ အ၀တ္အစားေသတၱာေလး ႏွစ္ခုက ကပုိကရုိေလး ေနရာယူ ထားတတ္သည္။ အခန္းေထာင္႔တြင္ ဖ်ာၾကမ္းေလးတစ္ခ်ပ္ကုိလည္း ေထာင္ထားတတ္ေသးသည္။
အရာရာသည္ မေျပာင္းလဲ၊ မႏွစ္ကလည္း ဒီတုိင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဒီႏွစ္ သူလာေတာ႔လည္း ဒီတုိင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ တကၽြိကၽြိ ျမည္တတ္သည္႔ ၀ါးၾကမ္းခင္းမ်ား၏ အသံမ်ားပင္ သူ ေျခလွမ္းတစ္ခ်က္ လွမ္းလုိက္တုိင္း စည္းခ်က္ညီညီ၊ နရီက်က် ကခုန္ေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားစင္ေပၚတြင္ရွိသည္႔ ပန္းေျခာက္တုိ႔က ႏြမ္းလွျပီ။ အခန္းေလး၏ ဘယ္ဖက္ေထာင္႔တြင္မူ လုိက္ကာအနီေလးျဖင္႔ ကာရံထားသည္႔ အိမ္တြင္း နတ္စင္ေလးတစ္စင္ ရွိသည္။ နတ္စင္ေလးတြင္ တင္ထားသည္႔ အုန္းသီးေျခာက္ေလးေပၚမွ ၾကြက္ျမီးေျခာက္ အေရာင္ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းေလးက သူ႔ကို မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လွ်က္ တစ္ျခားအရပ္ဖက္သုိ႔ မ်က္ႏွာလွည္႔ေနေလသည္။ ေရခ်မ္းကပ္ထားသည္႔ ဖန္ခြက္ေလး ကလည္း အေရာင္အဆင္း သိပ္မေပၚလြင္ခ်င္ေတာ႔။ ဖန္ခြက္ေအာက္ေျခတြင္ ၀ါၾကင္ၾကင္ ေရခ်ိဳးေလးမ်ား ကပ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ဘုရားစင္ေပၚတြင္ တင္ထားသည္႔ အေႏွာင္႔ေလးမ်ား ျပဲစုတ္ေနေသာ ဘုရားစာအုပ္ေဟာင္း ေလးမ်ား၊ ဇာတာေဟာင္းေလးမ်ားက ဖုန္အလိမ္းလိမ္းေအာက္တြင္ အသက္ကုိ ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရႉရႈိက္ေနၾကရပုံ ေပၚသည္။ အေပၚေခါင္မုိးကုိ ေမာ႔ၾကည္႔မိေတာ႔ တစ္ခ်ိဳ႔ေနရာတြင္ သက္ကယ္ေလးမ်ား ေပါက္ျပဲေနသည္ ကို ေတြ႔ရသည္။
“ငါ႔တူၾကီးေတြလည္း လူပ်ိဳၾကီးေတြကုိ ျဖစ္လုိ႔… ဒီႏွစ္ေကာ ကုိရင္၀တ္ၾကဦးမွာလား…”
အိမ္ေပၚထပ္သုိ႔ တက္လာရင္း ခပ္ျပဳံးျပဳံး လွမ္းေမးေသာ အန္တီ႔ကုိ လွည္႔ၾကည္႔ရင္း ျပဳံးျပမိသည္။.
“၀တ္မွာေပါ႔ အန္တီရဲ႔. ၀တ္ဖုိ႔ လာတာပဲကုိ.”
တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ရြာတြင္လာျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား လာလုပ္ေနၾကျဖစ္ေသာ သူတုိ႔အဖုိ႔ ကုိရင္၀တ္ျခင္းသည္ အဆန္းမဟုတ္ေတာ႔။ အေဖက တာ၀န္တစ္ဖက္ျဖင္႔ ရြာသုိ႔ ႏွစ္စဥ္ မေရာက္လာႏုိင္သည္႔တုိင္ သူတုိ႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ကုိေတာ႔ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္တုိင္း ရြာသို႔ ပုိ႔ေလ႔ရွိသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္ ကုိရင္၀တ္ျဖင္႔ ထားခဲ႔ျပီး ႏွစ္ပတ္ေလာက္ေနလွ်င္ အေမ ရန္ကုန္ ျပန္မည္ ျဖစ္သည္။
အိမ္ေအာက္သု႔ိ သူျပန္ဆင္းလာျပီး မီးဖုိေခ်ာင္တဲေလးေပၚသုိ႔ တက္လုိက္ေတာ႔ အထဲမွာ အန္တီရယ္၊ အေမရယ္၊ အဘြားရယ္ ညစာစားဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ရြာတြင္ ညစာကုိ အေစာစားေလ႔ရွိၾကသည္။ ျမိဳ႔ျပအခ်ိန္ ၅ နာရီႏွင္႔ ၆ နာရီၾကားေလာက္တြင္ စားေလ႔ရွိၾကျပီး စားျပီးသည္ႏွင္႔ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္၊ စကား၀ုိင္းဖဲြ႔ေျပာရင္း ၈ နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္တြင္ အိပ္ရာ၀င္တတ္ၾကသည္။ ဗီြဒီယုိၾကည္႔သူမ်ားကေတာ႔ ၉ နာရီခဲြ ၁၀ နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္မွ အိမ္ျပန္လာတတ္ၾကသည္။
ညစာကုိ အိမ္ေရွ႔ကြက္လပ္ထဲတြင္ စားပဲြႏွင္႔ ခုံတန္းလ်ားခ်လ်က္ ၀ုိင္းဖဲြ႔စားေသာက္ၾကသည္။ ေဘးအိမ္မွ အသိအကၽြမ္း မ်ားက “ဧည္႔သည္ေတြစားဖုိ႔” ဆုိျပီး ဟင္းတစ္ခြက္ လာေပးတတ္ေလ႔ရွိၾကသည္ကုိက ေက်းလက္၏ ခ်စ္စရာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ညေနခင္း ႏြားရုိင္းသြင္းခ်ိန္မတုိင္မီ ညစာကုိ အျပီးစားေလ႔ရွိၾကျပီး ညီအစ္ကိုမသိတသိ အခ်ိန္ေလာက္တြင္မူ ေရေႏြးၾကမ္းေလးေသာက္လ်က္၊ ေရာက္တတ္ရာရာမ်ား ၀ုိင္းဖဲြ႔ေျပာဆုိလ်က္ ထမင္းလုံးစီေနေလ႔ ရွိၾကသည္။ ရြာ၏ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါမ်ားသည္ ပကတိ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္းခ်မ္းလြန္းလွသည္။
စားေသာက္ျပီး ခဏေနေတာ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ အေမက ဘုန္းၾကီးကို ကန္ေတာ႔ရန္ အိတ္ထဲမွ ပစၥည္းမ်ားဆဲြထုတ္ေနစဥ္ အန္တီက ဓာတ္မီးထဲသုိ႔ ဓာတ္ခဲထည္႔လ်က္ စမ္းေနေလသည္။ တစ္ေနကုန္ ဓာတ္ခဲထည္႔ထား လွ်င္ အားကုန္လြယ္ေသာေၾကာင္႔ ေန႔ခင္းအခ်ိန္တြင္ ဓာတ္မီးမွ ဓာတ္ခဲမ်ားကုိ ထုတ္ထားေလ႔ရွိသည္ဟု အန္တီက ျပန္ရွင္းျပသည္။
ရြာလယ္လမ္းေလးအတုိင္း သူတုိ႔ထြက္လာေတာ႔ မလွမ္းမကမ္းတြင္ စကားတေျပာေျပာသြားေနၾကေသာ ကာလသားအုပ္စုကုိ ေတြ႔ရသည္။ ေဘးဘီ၀ဲယာမွ တဲအိမ္ေလးမ်ားတြင္မူ ေရနံဆီမီးခြက္ေလးမ်ားမွ အလင္းေရာင္ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ေလးမ်ားက ေလအတိမ္းတြင္ ဘယ္ယိမ္းလုိက္၊ ညာယိမ္းလိုက္။
ဖိနပ္ၾကားထဲသုိ႔ သဲမ်ားကပ္မပါလာေစရန္ ေျခေထာက္ႏွင္႔ ဖိနပ္ကုိ ကုပ္ႏုိင္သမွ် ကုပ္ျပီး လမ္းေလွ်ာက္ေနခုိက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ကာလသားတစ္ခ်ိဳ႔ကေတာ႔ ဖိနပ္မပါဘဲ ေျခဗလာျဖင္႔ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကသည္။ ရြာရွိ တစ္ဦးတည္းေသာ ေအာ္ဂင္ပညာရွင္ ဦးဖုန္းေက်ာ္အိမ္နားမွ ျဖတ္ေလွ်ာက္မိေတာ႔ အိမ္ႏွင္႔ မ်က္ေစာင္းထုိးေလာက္တြင္ ကာလသား တစ္သိုက္ လွည္းလမ္းေၾကာင္းေပၚ ထိုင္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ သူတုိ႔ထုိင္ေနသည္ႏွင္႔ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ရွိေနသည္က ရြာရွိ နာမည္ၾကီး ကြမ္းေတာင္ကုိင္ မိေရႊ၏ အိမ္ျဖစ္သည္။ အနားျဖတ္သြားေတာ႔ ကာလသားတစ္ခ်ိဳ႔က သူတုိ႔အုပ္စုကို လွမ္းအကဲခတ္သည္။ ရြာခံ အန္တီ႔ကုိ သူတုိ႔ မွတ္မိၾက၍ အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။
မသိမသာ သူလွမ္းအကဲခတ္ၾကည္႔ေတာ႔ ပုဆုိးခပ္တုိတုိ၀တ္ထားေသာ ကာလသားတစ္ေယာက္၏ ခါးၾကားထဲတြင္ ေလးခြတစ္လက္ကုိ ေဘးတုိက္ ခပ္ေစာင္းေစာင္း ထုိးထည္႔ထားသည္ကို ေတြ႔လုိက္ရသည္။ ဗီြဒီယုိကားနာမည္ ေရးထားေသာ ဘလက္ဘုတ္ခ်ိတ္ထားသည္႔ ထေနာင္းပင္၏ ဘယ္ဖက္ကုိ ခ်ိဳးလုိက္ေတာ႔ ရြာဦးေက်ာင္းမွ ေညာင္ပင္ၾကီးက ဘြားခနဲ ျမင္ကြင္းေရွ႔ေပၚလာသည္။
ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္ ေလွ်ာက္ေတာ႔ အေပၚကုိ မရဲတရဲ ေမာ႔ၾကည္႔မိသည္။ ကိုရင္ဖုိးတုတ္ ေျပာျပဖူးသည္႔ အႏွီေညာင္ပင္ၾကီးႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ တေစၦသရဲ ဇာတ္လမ္းမ်ားက သူ႔မွတ္ဥာဏ္ထဲတြင္ ဟီးဟီးဟားဟား ေျပးလႊားခုန္ေပါက္ေနၾကဆဲ။
ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္တြင္ပင္ ဖိနပ္ကုိ ခၽြတ္ရသည္။ ေညာင္ပင္ၾကီးက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းအ၀င္၀ အမွတ္အသားပင္ ျဖစ္ေတာ႔သည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀င္းတစ္ခုလုံးက တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ေက်ာင္းေအာက္ထပ္တြင္ တန္းစီအိပ္ေနၾက ေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမ်ား ဆီမွ စကားသံတစ္ခ်ိဳ႔ ေလအေ၀႔တြင္ သူတုိ႔ဆီ လြင္႔ေမ်ာလာၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းအေပၚထပ္သုိ႔ တက္သည္႔ ေလွကားရင္းမွ ေခါင္းေလာင္းၾကီးကလည္း အရင္အတုိင္း။ ေခါင္းေလာင္းၾကီးကုိ ထုိးသည္႔ သစ္သား ေခါင္းေထာင္းထုိးတံ၏ ထိပ္ဖ်ားကမူ မႏွစ္ကထက္ ပုိျပီး ဖြာထြက္လာသည္ဟု သူထင္မိသည္။
အေပၚထပ္သုိ႔ တက္သြားေတာ႔ ဆြမ္းစားခန္းထိပ္တြင္ လဲွအိပ္ေနေသာ ၀၀ဖုိင္႔ဖုိင္႔ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကုိ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ သူ႔ေဘးတြင္ ကုိရင္ႏွစ္ပါးက ထုိင္လ်က္ ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳေနၾကသည္။
“ဦးဇင္းၾကီး ေနေကာင္းလားဘုရား…”
အန္တီက လွမ္းႏႈတ္ဆက္လုိက္ေတာ႔ ဦးဇင္းၾကီးက ေခါင္းေထာင္ၾကည္႔သည္။ သူတုိ႔ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ ဖ်တ္ခနဲ လွမ္းၾကည္႔မိၾကသည္။ သူကေတာ႔ စိတ္ထဲတြင္ တစ္ခ်က္ ၾကိတ္ရယ္မိလုိက္သည္။ စိတ္ထဲတြင္ပင္ ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလိုက္ေသးသည္။ “ဦးဇင္းတုတ္ေပါၾကီး” လုိ႔..
ဦးဇင္းတုတ္ေပါၾကီးက ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရာတြင္ အေတာ္ၾကမ္းသည္။ အရပ္စကားျဖင္႔ ေျပာရလွ်င္ အေတာ္အစားပုပ္သည္ဟု ေခၚရမည္။ ျပီးေတာ႔ ဇိမ္လည္း အင္မတန္ခံတတ္ေသးသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးက ကုိရင္ေတြကုိ သိပ္ခုိင္းေလ႔မရွိ၊ ဦးဇင္းတုတ္ေပါၾကီးကသာ ညစဥ္သူ႔ကို ၀တ္ျဖည္႔ဖုိ႔ ကုိရင္ေတြကုိ အလွည္႔က် ေခၚခုိင္းေလ႔ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေရွ႔တြင္ သူ႔ကုိ ဘာမွ မေျပာတတ္ၾကေသာ္လည္း ကြယ္ရာတြင္မူ ေက်ာင္းသားတုိင္းလုိလုိ၊ ကုိရင္တုိင္းလုိလုိ ဦးဇင္းတုတ္ေပါၾကီး အေၾကာင္း အတင္းတုပ္တတ္ ၾကသည္။ သူတုိ႔ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ဖက္ကုိ လွမ္းၾကည္႔လိုက္ေသာ ကုိရင္ၾကီးတစ္ပါး၏ မ်က္ႏွာက ၀င္းခနဲ ျဖစ္သြားျပီး ခပ္ျပဳံးျပဳံး မ်က္ႏွာေပးျဖင္႔ေခါင္းတစ္ခ်က္ဆတ္ျပသည္။ ကိုရင္ေဗဒါၾကီးပင္ ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးနာမည္ကို သူတုိ႔ သိပ္မသိ၊ လူနာမည္ႏွင္႔တဲြလ်က္သာ မွတ္ထားၾကသည္။ ဦးဇင္းခင္ေအာင္ဆုိလွ်င္ ေက်ာင္းသားတုိင္း ၊ ကုိရင္တုိင္း ဖိမ္႔ခနဲ၊ သိမ္႔ခနဲ။ သူ႔ကုိျမင္လွ်င္ ခပ္ေ၀းေ၀းမွ ေရွာင္သြားတတ္ၾကသည္။ ကုိရင္၀တ္မွ လူထြက္ျပီး အိမ္ေထာင္က်ေနသူမ်ားပင္လွ်င္ ဦးဇင္းခင္ေအာင္ကုိ လမ္းမွာျမင္လွ်င္ ေျခမကုိင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ စည္းကမ္းၾကီးသည္႔ေနရာတြင္ သူမတူ၊ ရုိက္သည္႔ေနရာတြင္ ႏွစ္ေယာက္မရွိ။ ၾကိမ္လုံးက်ိဳး ေအာင္ ရိုက္တတ္သည္ဟု နာမည္ၾကီးသည္။ ယခင္က ဦးဇင္းခင္ေအာင္၊ ယခုေတာ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသည္႔ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီး အရုိက္အရာကို ဆက္ခံေသာ ဘုန္းဘုန္းခင္ေအာင္။ ေဗဒင္တြက္ရာတြင္လည္း နာမည္အေတာ္ ၾကီးသည္။ ၀မ္းတြင္း၊ သဲေတာ၊ ဟံဇား၊ ေလွ်ာ္ပင္၊ ဇခ်မ္းကုန္း စသည္႔ ျမိဳ႔မ်ား၊ ရြာမ်ားကပင္လွ်င္ ဦးဇင္းခင္ေအာင္ဆုိလွ်င္ သိၾကသည္။
ကုိရင္ၾကီးတစ္ပါးက ဘုန္းၾကီးအခန္းတံခါးကုိ ခပ္တုိးတုိး ေခါက္လ်က္ ဧည္႔သည္မ်ားလာေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားသည္။ ဘုရားအား ၀တ္ျပဳျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးထြက္လာမည္ကုိ ေစာင္႔ေနရင္း အေမ႔ေနာက္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ အေမ႔အရိပ္ကုိ ကြယ္လ်က္ သူထုိင္ေနလုိက္သည္။ အစ္ကုိျဖစ္သူက အန္တီ႔ေနာက္ မလွမ္းမကမ္းမွာ ပုဆစ္တုပ္ေလးထုိင္လ်က္ ျငိမ္ေနသည္။
“ဘယ္သူေတြလဲမွတ္တယ္. ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလည္း အေၾကာင္းမၾကား ဘာမၾကား”
ဩဇာသံပါသည္႔ ဘုန္းဘုန္း၏ ပဋိသႏၱာရ စကားေနာက္တြင္ သူတုိ႔မိသားစုအေပၚ ခင္တြယ္သည္႔ သံေယာဇဥ္က အထင္းသားေပၚလြင္ေနသည္။ ဘုန္းဘုန္းကုိ ဦးခ်၀တ္ျပဳျပီးေနာက္ လူၾကီးမ်ား စကားေျပာေနၾကသည္ကုိ သူတုိ႔ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ နားေထာင္လ်က္ ေခ်ာင္းတစ္ခ်က္ပင္ မဟန္႔ရဲဘဲ အျငိမ္သား ထုိင္ေနၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးက အေမ႔မ်က္ႏွာကုိ ေက်ာ္လ်က္ သူတုိ႔ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္အား တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည္႔ လိုက္လွ်င္ ဘုန္းၾကီးအား သြားသုံးဆယ္႔ႏွစ္ေခ်ာင္းလုံး ေပၚေအာင္ ျပဳံးရယ္ျပျပီး ဇက္ကေလးမ်ားကုိ ကုိယ္စီ ပုထားတတ္ၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာျပီး ေက်ာင္းေအာက္ထပ္တြင္ ေထာင္ထားေသာ ဖိနပ္ကုိ ေကာက္ကုိင္လုိက္မိခ်ိန္တြင္မွ သက္ျပင္းရွည္တစ္ခ်က္ကုိ ခပ္ရဲရဲ ခ်မိသည္။
~ ေရခဲငွက္ ~
5 comments:
အဲဒါ အစ္ကိုေရးတဲ့ ရြာက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလား....
ကိုရန္
က်ေနာ္ဆရာေန၀င္းျမင့္ရဲ ့ အညာ အက္ေဆးေတြ
ဖတ္ဘူးပါတယ္..။
ၾကိဳက္လဲ ေတာ္ေတာ္ ၾကိဳက္ပါတယ္..။
အခု ကိုရန္ရဲ ့အညာကို က်ေနာ္ဖတ္ၾကည့္ ေတာ့
ကိုယ္ကလဲ ေရႊဘိုနားကဆိုေတာ့ အညာလို ့ဘဲ ေျပာေနက်ပါ..။
ကို၇န္က ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းခ်င္းစီကို အနုစိတ္ေရးထားတာဘဲ...ေျပာမယ္ဆို တခ်ိဳ ့ စာေၾကာင္းေလးေတြက ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္..။
ေနာက္ ထူးျခားတာက က်ေနာ္တို ့ပန္းခ်ီေရးတဲ ့အခါ ပန္းခ်ီဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္ဆို တာ ေအာက္ဒိုး
ကားေတြေတာ့ ေရးေနၾကတာပါဘဲ..။ ဘာနဲ ့ဆံုးျဖတ္လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ေရးဆြဲတဲ့ ဥပမာ ေက်းလက္ ၊ ေတာသဘာ၀ တခုရဲ ့ျမင္ကြင္းဆိုပါေတာ့..
အဲဒီပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္လိုက္တာနဲ ့ရာသီဥတုပါ
ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးဆြဲနိုင္သလားဆိုတာ..အဓိကဘဲ။
အခု ကိုရန္ရဲ ့အညာမွာ ရာသီဥတုလဲ ေတြ ့ရတယ္..သဲနစ္တဲ ့ ေတာလမ္းေလးေတြ ၊ ေဘးက ဆူးျခံဳနဲ ့စက္ဘီးနင္းရင္း ျခစ္မိတာေတြ....ဓေလ့စရိုက္..
....
.....
ေျပာရရင္ေတာ့ မ်က္ေစ့ထဲမွာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းကို ေပၚလြင္လွပါတယ္..။
ဆက္လက္ေရးမွာကို လဲ ေစာင့္ဖတ္ေနပါတယ္..။
အကိုေရ..
အညာအေၾကာင္းေလးေတြေကာင္းတယ္။
၂ခုေပါင္းျပီး မန္႔ခဲ႔တယ္...
ကိုရန္ေအာင္ စာေတြ ျပန္ေရးနိုင္လို႔ ဝမ္းသာမိပါတယ္။
စာဖတ္တဲ့သူလည္း အညာကုိ ေရာက္ေနသလုိ။
>သစ္သစ္.. ဟုတ္တယ္ ညီမ. ရြာကေက်ာင္း.
>သစ္နက္ဆူး... ဘရားသားက ပန္းခ်ီဆဲြလား. စိတ္၀င္စားသြားျပီဗ်ာ. ပန္းခ်ီကုိ. :)
>ျမတ္မြန္... ၂ ခုေပါင္းျပီး ရီပလုိင္းျပန္လုိက္ပါတယ္. မဂၤလာပါ မျမတ္မြန္.
>ကုိေအာင္... စာေရးတဲ႔သူလည္း အညာကုိ ေရာက္ေနသလုိလုိ. း)
Post a Comment