Tuesday, March 15, 2011

မွန္းဆေရာ္ရည္... အညာဌာနီ.(၄)




အရုဏ္ဆြမ္းခံၾကြျပီး ေက်ာင္းတုိက္သုိ႔အလွ်ိဳအလွ်ိဳ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ ေျခလွမ္းတုိ႔က ပုိမုိသြက္လက္ေနတတ္ၾကသည္။ သြက္ေခ်ျပီေကာ၊ တစ္ေန႔တာလုံး ေျပးလႊားေဆာ႔ကစားထားသည္႔အျပင္ တစ္ညလုံးလည္း အရည္မွလဲြ၍ မည္သည္႔ အစားအစာမွ စားေသာက္ခြင္ ႔မရွိသည္႔ ရွင္သာမေဏတုိ႔ ဘ၀တြင္ အရုဏ္ဆြမ္းသည္ တစ္ေန႔တာ အတြက္ အားသစ္ေလာင္းေပးေသာ အဖုိးတန္ ေဘာဇဥ္ရတနာ တစ္ပါးပင္တည္း…

ေက်ာင္းတုိက္သု႔ိျပန္ေရာက္လွ်င္ မိမိတုိ႔၏ သပိတ္ေလးမ်ားကုိ စင္ေပၚသုိ႔ အစီအရီတင္ရသည္။ ကုိရင္ၾကီးမ်ားက သပိတ္အတြင္းမွ ဆြမ္းခြက္ေလးမ်ားကုိ ထုတ္၍ စားပဲြ၀ုိင္းေလးေပၚသုိ႔ တင္သည္။ သပိတ္ထဲတြင္ က်န္သည္႔ ဆြမ္းထမင္း မ်ားကုိမူ ဇလုံၾကီးတစ္ခုထဲသုိ႔ ေလာင္းထည္႔သည္။ ကုိရင္ၾကီးတစ္ပါးက ဆြမ္းထမင္းမ်ားကုိ ဘုရားဆြမ္းေတာ္ ပန္းကန္ ေလးမ်ားထဲသုိ႔ ထည္႔လ်က္ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္ အျခားကုိရင္ၾကီး တစ္ပါးက ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ဆြမ္းဘုဥ္း ေပးႏုိင္ရန္ ဆြမ္းပဲြကုိ ျပင္ဆင္ေပးသည္။ ကပၸိယၾကီး ႏွစ္ေယာက္ကလည္း ၀ုိင္း၀န္းကူညီေပးၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ကုိရင္ငယ္မ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ေက်ာင္းတုိက္ေအာက္ရွိ ကြပ္ပ်စ္ေလးမ်ားေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ မိမိတုိ႔ အိပ္ရာေလးမ်ားေပၚတြင္ လည္းေကာင္း ထုိင္သူထုိင္၊ လဲေလ်ာင္းသူလဲေလ်ာင္းလ်က္ ေခၚသံကုိ ေစာင္႔ေနတတ္ၾကသည္။

ဆြမ္းခံထြက္ရာတြင္ လုိက္ရသည္႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ကုိယ္႔အလွည္႔ႏွင္႔ ကုိယ္ျဖစ္ၾကသည္။ ဆြမ္းခံမလုိက္ ရသည္႔ အခ်ိဳ႔ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားက ထုိအခ်ိန္က်မွ အလူးအလဲအိပ္ယာထလ်က္ မ်က္ႏွာသစ္ၾက၊ သြားတုိက္ၾကသည္။ မ်က္ႏွာသစ္သည္ဆုိသည္မွာ ေရျဖင္႔ မ်က္ႏွာကုိ ပက္လ်က္ ပုဆုိးခါးပုံစျဖင္႔သုတ္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ျပီး သြားတုိက္သည္ ဆုိသည္မွာကား ဆားအနည္းငယ္ခန္႔ကုိ လက္ညိႈးျဖင္႔ ထုိးကေလာ္လ်က္ သြားကုိပြတ္တုိက္ ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႔ကား ေရျဖင္႔ ပလုတ္က်င္းလုိက္ျခင္းသည္ သြားတုိက္ျခင္းမည္၏။ အခ်ိဳ႔မူကား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေအာက္တြင္ ထားေသာ ေသာက္ေရအုိးစင္မွ ေရတစ္မႈတ္ကုိ ယူေသာက္ျပီး ဂလုခနဲ မ်ိဳခ်လုိက္ရုံမွ်ျဖင္႔ သြားတုိက္ျခင္း အမႈကိစၥ ျပီး၏။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၊ ကုိရင္ၾကီးမ်ားႏွင္႔ တစ္ခ်ိဳ႔ ကုိရင္ငယ္မ်ား မွလဲြ၍ အမ်ားစုမွာ သြားပြတ္တံကုိင္ျခင္း၊ သြားတုိက္ေဆး ညွစ္ထည္႔ျခင္း၊ မ်က္ႏွာကုိ ဆပ္ျပာျဖင္႔ တုိက္ျခင္း၊ အျပင္သြားလွ်င္ ဖိနပ္စီးျခင္းတုိ႔ကုိ အေလးတယူ ျပဳေလ႔မရွိတတ္ၾက။

“ကုိရင္ေတြ…………………………..”

“ေတြ” ဟူသည္႔အသံကုိ ခပ္ရွည္ရွည္ဆဲြျပီး ေအာ္လုိက္သည္႔ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီး၏ အသံသည္ ေက်ာင္းတုိက္ေအာက္တြင္ စုရုံးထုိင္ေနေသာ ကုိရင္မ်ားအားလုံးကုိ ေက်ာင္းတုိက္ေပၚသုိ႔ အျမန္ဆုံးေရာက္ရွိေစသည္႔ ဒီဃသံရွည္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။

ေက်ာင္းတုိက္ေပၚေရာက္လွ်င္ ဦးစြာပထမ အစိေႏၱယ် ျမတ္ဗုဒၶအား မွန္းဆေတြးျမင္ ဦးေတာ္တင္ၾကရသည္။ ထုိ႔ေနာက္သကာလ မိမိတုိ႔ႏွင္႔မလွမ္းမကမ္းတြင္ထုိင္လ်က္ အခ်ိဳပဲြမ်ား ဘုဥ္းေပးေနေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကုိ ဦးခ်ဂါရ၀ ျပဳၾကရသည္။ ျပီးလွ်င္ သင္႔ေတာ္သည္႔ စားပဲြ၀ုိင္းေလးထဲသုိ႔ အသာတုိး၀င္ေခြ႔ျပီး ထုိင္ၾကရသည္။ မိမိတုိ႔၀ုိင္းတြင္ ၀ါအၾကီးဆုံးကုိရင္ၾကီးမ်ားက ၄င္းတုိ႔၏ ဆြမ္းပန္းကန္မ်ားထဲသုိ႔ ဆြမ္းဟင္းမ်ား အသီးသီးအသက ထည္႔ျပီးမွသာ ကုိရင္ငယ္မ်ားက တစ္လွည္႔စီ ထည္႔ၾကရသည္။ ဆြမ္းဟင္းမ်ားမိမိတုိ႔ ပန္းကန္ျပားေလးထဲသုိ႔ ေရာက္ျပီးသည္ႏွင္႔ ေခါင္းတစ္ခ်က္ပင္မေဖာ္ႏုိင္ ငုံ႔လ်က္ကုိယ္စီသာ ဆုပ္ကာေလြးၾကေတာ႔သည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားမွလဲြ၍ ကုိရင္မ်ားသည္ အရုဏ္ဆြမ္းအခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳပဲြ ဘုဥ္းေပးရေလ႔မရွိ။

ကုိရင္မ်ား ဘုဥ္းေပးျပီးသည္႔ေနာက္တြင္မူ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီးက ေလွကားႏွစ္ထစ္ခန္႔မွ် ဆင္းလ်က္ “ေက်ာင္းသားေတြ…………….” ဟူ၍ အသံ၀ါၾကီးျဖင္႔ ေအာ္ျပန္ေခ်သည္။

အရုဏ္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးခ်ိန္တြင္ မိမိတုိ႔ သပိတ္ေလးမ်ား၊ ဆြမ္းဟင္းခြက္ေလးမ်ားကုိ ကုိယ္စီကုိယ္ငွ ေဆးေၾကာသန္႔ စင္ၾကရသည္။ ပန္းကန္ျပားမ်ား၊ ဇလုံၾကီးမ်ားကုိမူ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေဆးေၾကာၾကရသည္။ အရုဏ္ဆြမ္းစားျပီးခ်ိန္ တြင္ ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုလုံးသည္ ေခတၱခဏ ျငိမ္သက္ေနေလ႔ရွိသည္။ အခ်ိဳ႔က ရသေလာက္အခ်ိန္ေလးတြင္ ေျခဆန္႔လက္ဆန္႔ ျပဳတတ္ၾကျပီး အခ်ိဳ႔ကမူ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္း ဟုိေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္ လုပ္ေနတတ္ ၾကသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ေက်ာင္းတုိက္သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ၾကရသည္။ တံျမက္စည္းလွည္းသူလွည္း၊ အမႈိက္ေကာက္သူေကာက္၊ ေစတီငယ္ေလးတြင္ ဆြမ္း၊ ေရခ်မ္းကပ္သူကပ္၊ ဘုရားပန္းအုိးေရ ျဖည္႔သူျဖည္႔၊ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားသုံးသည္႔ ကုဋီအိမ္သာ သန္႔ရွင္းသူသန္႔ရွင္းျဖင္႔ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ရုတ္ရုတ္ရက္ရက္ ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္။ မိမိတုိ႔၏ ၀တၱရား ကုိယ္စီျပီးစီး သည္႔ေနာက္တြင္ကား ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုလုံး စာအံသံတစ္ခ်ဳိ႔မွလဲြ၍ ျငိမ္သက္သြားျပန္သည္။

ေန႔ခင္း ဆြမ္းခံမၾကြခင္အခ်ိန္ထိ ကုိယ္စီကုိယ္ငွ အနားရၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ကုိရင္မ်ားက ရြာထဲရွိ မိဘမ်ားအိမ္သုိ႔ အေျပးအလႊားသြားတတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ကမူ ရြာအ၀င္၀ရွိ မန္က်ည္းပင္တန္းေအာက္တြင္ ဟုိနားစုစု၊ ဒီနားစုစု လုပ္ေနတတ္ၾကသည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းတုိက္ေနာက္ဖက္ရွိ တဲပုတ္ျပတ္ေလးထံမွ တရွီးရွီး တရွဲရွဲ အသံေလးတစ္ခု ထြက္ေပၚလာတတ္ေသးသည္။ ကပၸိယၾကီး သူ၏ ဓာတ္ခဲေရဒီယုိေလးကုိ ဟုိလွည္႔ဒီလွည္႔ လုပ္္လ်က္ ေရဒီယိုလုိင္း လုိက္ဖမ္းေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။


ေန႔ခင္းအခ်ိန္တြင္ ဆြမ္းခံထပ္ၾကြရျပန္သည္။ အရုဏ္ဆြမ္းခံၾကြခ်ိန္တြင္ မလုိက္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ေန႔ခင္းဆြမ္းခံၾကြခ်ိန္တြင္ ဆြမ္းေတာ္ဗ်ိဳ႔ လုပ္ၾကရသည္။ ကိုရင္မ်ားကား ဆြမ္းခံၾကြျမဲၾကြရသည္။ ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ဆြမ္းအလႉရွင္ရွိလွ်င္ သူသူကုိယ္ကိုယ္ ရႊင္ရႊင္ပ်ပ် ရွိတတ္ၾကသည္။ ဆြမ္းခံမထြက္ရသည္႔အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထူးေထြစုံလင္သည္႔ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ကုိ သုံးေဆာင္ရမည္႔ အေရးကုိ ေမွ်ာ္ေတြးမိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ကုိယ္စီကုိယ္ငွ ထုတ္ေဖာ္မေျပာဆုိေစကာမူ တျပဳံးျပဳံးတေပ်ာ္ေပ်ာ္ ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္။ အခါၾကီးရက္ၾကီးမ်ားမွလဲြ၍ ေတာရြာငယ္ေလးမွ မထင္မရွား ေက်ာင္းတုိက္ေလး တစ္ခု၀ယ္ ထမင္းရည္ေခ်ာင္းစီး မီးခုိးတိတ္ အလႉရွင္ကား မင္းေလာင္းေမွ်ာ္သည္႔ႏွယ္ ေပၚေပါက္ခဲလွပါဘိ…

ဆြမ္းခံၾကြခ်ိန္တြင္ ေရွ႔မွေက်ာင္းသားငယ္က “ဆြမ္းေတာ္ဗ်ိဳ႔” ဟုေအာ္လ်က္ ေၾကးစည္ေလးကုိ ထုကာထုကာ သြားေနခ်ိန္တြင္ ေနာက္မွ ကုိရင္မ်ားက ေျခလွမ္းခပ္မွန္မွန္ေလးလွမ္းလ်က္ လိုက္ရသည္။ ေဘးဘီ၀ဲယာကုိ အကဲခတ္ျခင္း၊ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ၾကည္႔ရႈျခင္း မျပဳရ။ သု႔ိေပသိ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ား ျဖစ္ဘိရကား ေဘးဘီကုိ မၾကည္႔ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရွ႔တည္႔တည္႔ကုိမူ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကည္႔ျဖစ္သည္။ စကၡဳအာရုံကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ခ်ိန္တြင္ ေသာတအာရုံက လြင္႔ျပားေနတတ္သည္။ ေသာတာရုံကုိ ဖမ္းမိခ်ိန္တြင္ ေျခေထာက္ေအာက္က ၾကမ္းတမ္းေသာ ေျမၾကီး၏ အေတြ႔အထိ၀ယ္ ျငိဳျငင္မိျပန္သည္။ သဲပူပူေပၚတြင္ ဖိနပ္မစီးဘဲ ေခၽြးသံတရႊဲရႊဲျဖင္႔ ဆြမ္းခံၾကြေနခ်ိန္တြင္ လက္ကေတာ႔ထုိး ရုံထားသည္ကုိ မေျပက်ေစရန္လည္း ဂရုစိုက္ရသလုိ သံဃာတစ္ပါးႏွင္႔တစ္ပါးၾကားတြင္ အလွမ္းမျပတ္သြားေစရန္လည္း သတိထားျပီး ခ်ိန္၍ လမ္းေလွ်ာက္ၾကြခ်ီရသည္။

ဆြမ္းခံၾကြခ်ီလာသည္႔ ကုိယ္ေတာ္မ်ားကုိျမင္လွ်င္ တဘက္ေလးမ်ား ပုခုံးတစ္ဖက္ေပၚတြင္တင္၍ျဖစ္ေစ၊ ဆြမ္းထမင္းဇလုံေလးကုိ လက္ထဲတြင္ ေပြ႔၍ ျဖစ္ေစ တဲအိမ္ေလးမ်ားထဲမွ အလႉရွင္ ဒကာဒကာမတုိ႔ ကုိယ္စီကုိယ္စီ ထြက္လာတတ္ၾကသည္။ ဒကာဒကာမမ်ားႏွင္႔ မနီးလြန္းမေ၀းလြန္းတြင္ ရပ္လ်က္ မိမိတုိ႔၏ သပိတ္ကုိ ဘယ္ဖက္လက္ျဖင္႔ ေပြ႔ထားစဥ္ ညာဖက္လက္ျဖင္႔ သပိတ္အဖုံးကုိ တစ္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ ဖြင္႔ျပီး ဆြမ္းေလာင္းသည္ကုိ ခံယူရသည္။ သပိတ္အဖုံးကုိဖြင္႔ရာတြင္လည္း ပကတိဖြင္႔ခ်လုိက္ျခင္း မျပဳရ၊ အဖုံးကို အေပၚတြင္အသာေလး ေလွ်ာ၍ ဖြင္႔ရျပီး ေလွ်ာ၍ ျပန္ပိတ္ရသည္။ ဆြမ္းထမင္း မကပ္ျဖစ္သူအခ်ိဳ႔က သပိတ္အဖုံးေပၚတြင္ ငွက္ေပ်ာသီးျဖစ္ေစ၊ မုန္႔ခဲဖြယ္ျဖစ္ေစ မိမိတုိ႔တြင္ ရွိရာကို ကပ္လႉတတ္သည္။ မည္သုိ႔မွ် အဆင္မေျပခဲ႔သူအခ်ိဳ႔ကမူ လက္အုပ္ေလးခ်ီလ်က္ မ်က္ႏွာငယ္ေလးျဖင္႔ “ကန္ေတာ႔ဆြမ္းပါဘုရာ႔” ဟူ၍ အသံခပ္အုပ္အုပ္ေလးျဖင္႔ ေတာင္းပန္တုိးလွ်ိဳးတတ္ၾကသည္။

အခ်ိဳ႔ဒကာဒကာမမ်ားက ဆြမ္းေလာင္းလႉျပီးလွ်င္ ေနာက္ကုိ အသာယုိ႔လ်က္ မိမိတုိ႔ဆြမ္းဟင္းခြက္ေလးမ်ားကုိ ေနာက္မွ လုိက္ပါလာသည္႔ ေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားထမ္းလာေသာ အုပ္ေဆာင္းထဲသုိ႔ ထည္႔ေပးတတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ အဘြားအုိၾကီးမ်ားကမူ ေျမၾကီးတြင္တဘက္ေလးျဖန္႔ခင္းလ်က္ ကုိယ္တုိင္ဦးခ်ပူေဇာ္လိုက္ရမွ ေက်နပ္တတ္ၾကသည္။ ဤအခ်ိန္တြင္လည္း ဆက္လက္ၾကြခ်ီသြားျခင္း မျပဳရဘဲ ဒကာဒကာမၾကီးတုိ႔၏ ကန္ေတာ႔ျခင္းကုိ ရပ္လ်က္ အသာခံယူရသည္။ မိမိအားဆြမ္းေလာင္းလႉျပီးခ်ိန္တြင္ ရပ္တန႔္၍မေနရဘဲ ဆက္လက္ၾကြခ်ီရသည္။ မေႏွးလြန္း မျမန္လြန္းေသာေျခလွမ္းတုိ႔ျဖင္႔ မိမိေနာက္မွ လုိက္ပါလာမည္႔ ကုိရင္မ်ားကုိလည္း ေစာင္႔တတ္ရသည္၊ မိမိက ေနာက္က်က်န္ေနခဲ႔လွ်င္လည္း ခပ္သုတ္သုတ္ျဖင္႔ အမွီလုိက္တတ္ရသည္။

အခ်ိဳ႔ဒကာဒကာမၾကီးမ်ားကမူ မိမိတုိ႔အား ရင္းႏွီးေနသျဖင္႔ ပဋိသႏၱာရစကား ဆုိတတ္ၾကေသးသည္။

“ျမိဳ႔သားကုိရင္ေလးေတြ…ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ၀တ္မွာတုန္း ဘုရာ႔” ဟုေမးလွ်င္..

“ေက်ာင္းေတြ ျပန္မဖြင္႔ခင္ထိပါပဲ ဒကာၾကီး/ဒကာမၾကီး” ဟု အလုိက္သင္႔ ျပန္ေျဖျဖစ္သည္။

တစ္ခ်ိဳ႔ကမူ ျပဳံးျပဳံးျပဳံးျပဳံးျဖင္႔ ေျပာတတ္ေသးသည္။

“သကၤန္းနဲ႔လုိက္တယ္. မထြက္ပါနဲ႔ေတာ႔လား ဘုရား” ဟုဆုိလွ်င္မူ မည္သည္႔စကားမွ် မတုံ႔ျပန္ျဖစ္ဘဲ ခပ္ျပဳံးျပဳံး ႏႈတ္ဆိတ္ေနမိတတ္သည္။

အဘြားအိမ္ေရွ႔ေရာက္လွ်င္ အဘြားထုိင္ေနက် ကြပ္ပ်စ္ေလးေပၚသုိ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ မ်က္စိကစားျဖစ္သည္။ တုန္တုန္ရီရီျဖင္႔ အိမ္ေအာက္မွ ထြက္လာျပီး မိမိတုိ႔ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္အား ပီတိအျပဳံးျဖင္႔ ျပဳံးၾကည္႔လ်က္ ဆြမ္းေလာင္းလႉတတ္ေသာ အဘြားမ်က္ႏွာေလးသည္ ဇရာ၏ အမွတ္သေကၤတတုိ႔ျဖင္႔ တြန္႔ေၾကေဟာင္းႏြမ္း ေနသေယာင္ ထင္ရေသာ္လည္း ပီတိအျပဳံးတုိ႔ျဖင္႔ ရႊင္ၾကည္ဟုန္ထေနတတ္သည္။

“အရွင္ဘုရားတုိ႔ အဆင္ေျပၾကလား…”

“ကုိရင္႔အၾကိဳက္ ႏြားႏုိ႔ခ်က္ေလး ခ်က္ထားတယ္…”

“ညေနက်ရင္ အိမ္ကုိၾကြခဲ႔ပါဦးဘုရား…”

စသည္ျဖင္႔ တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳး မရုိးေစရေသာ ဖိတ္မႏၱက စကားတုိ႔ျဖင္႔ အဘြား၏ အိမ္ေလးသည္ အျမဲ ပ်ဴငွာေႏြးေထြးေနတတ္သည္။

ရံဖန္ရံခါတြင္မူ အေမ႔ကုိ အဘြားႏွင္႔အတူ ဆြမ္းေလာင္းရာတြင္ ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႔ခ်င္စိတ္ ျဖစ္မိသည္။ အေမျပန္လာသည္႔ အခ်ိန္မ်ားတြင္ အဘြားအိမ္ေရွ႔သုိ႔ ဆြမ္းခံၾကြတုိင္း ေျခလွမ္းတုိ႔က ရႊင္ျမဴးတက္ၾကြေန တတ္သည္။ သပိတ္အဖုံးကုိ ဖြင္႔လုိက္စဥ္ အနားသုိ႔ကပ္ျပီး ဆြမ္းေလာင္းလႉေသာ အေမ႔ကုိယ္သင္းနံ႔ကုိ မက္မက္ေမာေမာ တိတ္တခုိး ရႉရႈိက္မိသည္။ အေမ႔ကုိေက်ာခုိင္းလ်က္ ဆြမ္းခံဆက္ၾကြခ်ိန္တြင္ စိတ္အစဥ္တုိ႔က ၾကြခ်ီေနေသာ ေျခလွမ္းတုိ႔ႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ဖက္အရပ္သုိ႔ ေျပးျငိတြယ္ကပ္တတ္ၾကေလသည္။


ဆြမ္းခံၾကြျပီး ေက်ာင္းတုိက္သု႔ိ ျပန္၀င္ခ်ိန္တြင္လည္း အရုဏ္ဆြမ္းခံၾကြစဥ္ကအတုိင္း လုပ္ထုံးလုပ္နည္းတုိ႔ကုိ လုပ္ရသည္။ ကြာျခားသည္တစ္ခုကား ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳပဲြ ပါတတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ငါးေယာက္၀ုိင္းထုိင္သင္႔သည္႔ ေနရာတြင္ ငွက္ေပ်ာသီး ငါးလုံးတင္ေပးထားတတ္ျပီး ကိတ္မုန္႔ ငါးခ်ပ္၊ သၾကားလုံးငါးလုံး စသည္ျဖင္႔ တင္ေပးထားတတ္သည္။ ဆြမ္းစားျပီး မိမိတုိ႔၏ ဇရပ္ေလးေပၚသုိ႔ တက္၍ နားေနခ်ိန္တြင္ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီးက သကၤန္းစကို လက္ျဖင္႔ အသာအုပ္၍ မိမိတုိ႔ရွိရာသုိ႔ လွမ္းလာတတ္သည္။ အနားေရာက္လွ်င္ သကၤန္းစကုိ အသာလွစ္ျပီး ခပ္ျပဳံးျပံဳးမ်က္ႏွာျဖင္႔ တစ္စုံတစ္ခုကုိ လွမ္းေပးတတ္သည္။

သူ႔အတြက္ရေသာ မုန္႔ခဲြတမ္းကုိ မစားဘဲ သူတုိ႔ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္အတြက္ ယူလာေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က အားနာရေကာင္းမွန္းမသိဘဲ ေက်ာင္းတုိက္ေပၚမွ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီး ယူလာမည္႔ တစ္စုံတစ္ခုကုိ ေမွ်ာ္လင္႔ေနမိတတ္ သည္ကုိ သူ၀န္ခံမိသည္။ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီး၏ ဘဲြ႔နာမည္ရင္းကုိ သူမသိ၊ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီး ကလည္း ဘဲြ႔နာမည္ျဖင္႔ ေခၚျခင္းကုိ မလုိလား။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ မိမိက ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီးဟု ေခၚျပီး သူက “ဟဲ႔ေကာင္ေလး” ဟု ျပန္ေခၚတတ္သည္။

ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီးမွာ မ်က္ႏွာရႊင္လန္းျပီး လူခ်စ္လူခင္မ်ားသည္။ ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ဘုန္းၾကီးျပီးလွ်င္ ဩဇာအေညာင္းဆုံးမွာ ကုိရင္ဖုိးတုတ္ၾကီးပင္ျဖစ္သည္။ အရုိက္လည္းၾကမ္းလွသည္။ သူ၏ အားနည္းခ်က္မွာ ခါးတုိ႔လွ်င္ ေယာင္တတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ရံဖန္ရံခါ သူအမႈမဲ႔အမွတ္မဲ႔ေနစဥ္တြင္ ခါးကုိ တစ္ခ်က္တုိ႔လုိက္ပါက “ဟုိင္း..ယား..” ဟုဆုိျပီး သုိင္းခ်မည္႔ ပုံစံသူလုပ္တတ္သည္။ ထိုအခါတြင္ ခါးကုိတုိ႔သူလည္းရယ္၊ သူလည္းရယ္ျဖင္႔ ေက်ာင္းတုိက္ေလးတြင္ တ၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္တြင္မူ တဆက္တည္း ေျပာတတ္ေသးသည္။

“မလုပ္နဲ႔. ဟဲ႔ေကာင္ေလးရဲ႔. မေတာ္တဆ ထုိးမိတုိက္မိလိမ္႔မယ္.”

ေျပာသာေျပာသည္။ သူ႔ေၾကာင္႔ ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္သူဟူ၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မၾကားမိ။ သူသာလွ်င္ တစ္ေန႔ အနည္းဆုံး သုံးေလးၾကိမ္ခန္႔ ေက်ာင္းတုိက္ထဲတြင္ “ဟုိင္း..ယား” လုပ္ေနရသည္ကုိသာ ေတြ႔ရတတ္ သည္။


~ ေရခဲငွက္ ~

(အပုိင္း ၅ မၾကာမီေမွ်ာ္)

8 comments:

chit said...

ဖတ္ေနတာအရွိန္တတ္တုန္းရွိေသးတယ္ အပိုင္း ၅ ေမွ်ာ္တဲ့ .. ဟြန္႔ ျမန္ျမန္အပိုင္း ၅ ေရးေပးပါဗိ်ဳ႔

အိမ့္ခ်မ္းေျမ့ said...

“ဟုိင္း..ယား” ကေတာ္ေတာ္ေလးရယ္ရတယ္ ကိုရန္ရဲ႕....

ခင္မင္စြာျဖင့္...
မေလး

. said...

"အေမ႔ကုိယ္သင္းနံ႔ကုိ မက္မက္ေမာေမာ တိတ္တခုိး ရႉရႈိက္မိသည္။"

ဒါေလးက ရင္ကိုလာထိတယ္။ ေမေမ႔ကို လြမ္းသြားၿပီး ကိုရန္ေအာင္ေရ...

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ခ်စ္စရာအညာဓေလ႔ေလးပါဘဲ.. အညာသူမဟုတ္ေပမဲ႔
စာဖတ္ျပီး ရြာနဲ႔ အိမ္က အေမကို သတိရလိုက္တာ

White said...

အပိုင္း ၅ လာ လာ ရွာေနတာပါဗ်ိဳ႕...။

ေတာက္ပၾကယ္စင္ said...

" ဟုိင္း.....ယား....." အညာဓေလ့ကလည္း ခ်စ္ဖုိ႔ေကာင္းလုိက္တာ စူပါစတား ဘေလာ့ဂါကိုရန္ေအာင္ႀကီးေရ...က်န္းမာရႊင္လန္း ေအးခ်မ္းပါေစ...

ကိုရင္ said...

အပိုင္း ၅ ကုိေစာင္ေနတာဗ်ိဳ ့

Myself said...

It is incredible that u can write such a scenery-based novel. U are living in a materialistic country and able to imagine myanmar village-lifestyles. Awesome!!
thwe thwe soe